lördag 29 september 2012

Lyxen med en hel disktrasa

När man ska ut på en löprunda på 80 mil gäller det att packa lätt. En inspirationskälla är Jörgen Johansson och hans hemsida och bok om att packa fjäderlätt. Istället för handduk föreslår Jörgen att man tar med en disktrasa. Jag testade att använda disktrasa för någon månad sedan efter att jag duschat och det funkade förvånansvärt väl. Jag blev torr på bara två urvridningar (men så har jag ju inte så mycket hår på huvudet).

Jörgen tycker dock att en disktrasa är för tung (min på bilden väger 10 gram) och föreslår att man delar på den så slipper man några gram som tynger packningen. Vi får väl se om jag lyxar till det med en hel disktrasa eller inte när det är dags.

Om en stund ska jag iväg till Lidingöloppet och springa 30 km. Förhoppningsvis klarar jag sträckan under tre timmar. Fortsättning följer...

/Jocke

Disktrasan kanske är för tung

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar