tisdag 28 augusti 2012

Att springa långt har sina fördelar

Inför ett äventyr som att springa pilgrimsleden behöver kroppen vänja sig vid hårt arbete. Jag såg precis på Kays RunKeeper-status att han slagit rekord i längsta sträcka per månad. Själv har jag ökat sträckan för mitt långpass som jag springer ungefär varannan vecka. Igår sprang jag 31,5 km till jobbet. Jag tror det är den tredje längsta sträcka jag sprungit; de två längsta är mina två marathonlopp.

En av fördelarna med att springa långt är möjligheten att upptäcka nya miljöer, men också att få uppleva strapatser och äventyr i vardagen. Till exempel fick jag igår förmånen att springa genom denna järnvägstunnel. Strax efter att jag lämnat banvallen passerade ett tåg i full fart. Nästa inlägg hoppas jag kommer handla om the Golden Guru...

/Jocke
En av fördelarna med att springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar