fredag 3 augusti 2012

Upptrappning

För att springa 80 mil på ett par tre veckor behövs det rejält med träning. Efter min (Jocke) och Kays jubileumsmara har jag tagit det ganska lugnt med löpningen. Jag har varvat lättare löppass med både rullskidor och landsvägscykling. Inför Lidingöloppets 30 km i kuperad terräng behöver jag komma upp i både tid och sträcka, helst vill jag springa minst tre längre pass på 3 mil, så att jag är lite bättre rustad än inför senaste maran. 

Idag var jag ute på ett 15km-pass med min nyblivne kollektivhusgranne Fredrik. Vi har sprungit ihop ett par tre gånger i månaden sedan vi träffades på väg in till Midnattsloppet för snart ett år sedan. Något av det godaste jag vet - alla kategorier - är att efter ett pass göra i ordning en smoothie fullsmackad med både kolhydrater, fett och protein. Idag bestod den av hasselnötter och solrosfrön som jag mixade tillsammans med sojaproteinpulver, nyponmjöl och en gnutta spirulinapulver. Efter någon minut tillsatte jag en dl russin och fortsatte mixa till en jämn pasta. Sedan tillsatte jag linfröolja och lagom mycket hemmagjord (tack Cissi!) sojamjölk till en drickbar konsistens. Mums! Blir sugen på att gå ut och springa igen bara vid tanken på denna delikata dryck.

Smaskig smoothie för återhämtning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar