torsdag 16 augusti 2012

Vilse på Sörmlandsleden

I förrgår sprang jag ett längre pass på drygt tre timmar för att vänja kroppen inför både The Golden Guru - där en del är Stockholms halvmarathon (mer om det i ett kommande inlägg) - och Lidingöloppet men framför allt inför löpningen på pilgrimsleden i vår. Planen var att springa Sörmlandsleden från Björkhagen till Haninge, men morgonen det begav sig ändrade jag mig och sprang först från Hökarängen.

När jag väl kommit in på Sörmlandsleden passerade jag en liten bro mellan Dammtorpssjön och Söderbysjön. Ibland kan jag bli hänförd av blandningen mellan kultur och natur; när människan lyckas infoga något i naturen som inte stör skönhetsupplevelsen. Jag sprang vidare och ångrade snart att jag inte stannat upp och passat på att njuta av utsikten.

Snart kom jag upp på ett berg med utsikt över Ulvsjön. Nu stannade jag upp och tog in vyn och passade samtidigt på att ta några foton. När jag skulle vidare tog de oranga markeringarna slut. Jag fortsatte springa och hoppades på att återfinna dem, vilket jag gjorde efter någon kvart. Det dröjde inte lång stund innan jag var tillbaka vid bron som jag ångrat att jag passerat så fort.

När vi väl springer pilgrimsleden hoppas jag att jag kommer ihåg att stanna upp och njuta av vad som helst som kommer i vår väg. För jag hoppas inte att vi kommer ha sån tur att vi springer vilse och får uppleva samma utsikt två gånger!

/Jocke

Denna bro får ni se för att jag sprang vilse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar