fredag 12 april 2013

Nya skor

Så var det dags att inviga löparskorna som ska bära mig de 80 milen längs pilgrimsleden. Snart är det bara en vecka kvar och jag vill ha några pass i skorna så att de blir lite uppvärmda inför uppgiften. Jag hade också 7½ kg (ett par kg mer än vad jag planerar att bära i Spanien) på ryggen så det var bra förutsättningar för ett test.

Först blev jag en smula orolig för jag fick en del känningar i vänster hälsena, men det gick över efter någon kilometer. En mils löpning senare kom jag fram till jobbet och skorna klarade uppgiften utmärkt. Några pass till och de är klara för äventyret i Spanien.

Under tiden jag levt mitt vardagsliv i söderförort har Kay tränat löpning bland vulkaner på Island. Såg riktigt härligt ut.

/Jocke

Premiärtur med de nya terrängskorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar