måndag 8 april 2013

Var dag har nog av sin egen plåga

Knappt har jag andats ut efter helgens bravader (se de två tidigare inläggen) innan nästa smärtsensation inträffar. Jag tänkte att det kunde vara skönt med lite massage och få en genomkörare av musklerna på min vilodag. Nog fick jag en genomkörare alltid. Det kändes nästan som om muskler och senor skiljdes åt. medan jag låg och stönade av smärta ryckte benen till av smärtreflexerna.

Som extra krydda fick jag lite nålbehandling för benhinnan på vänster smalben. Nålen kördes in i muskeln på diverse ställen och emellanåt strålade smärtan ut hela vägen till yttersidan av foten. Efter det var jag ganska spak.

Dessutom var jag en sväng till distriktsköterskan som tittade till trampdynan på höger fot som gör väldigt ont. Hon grävde runt lite med en nål och konstaterade att det var en vårta. Jag blev rekommenderad att fila ned förhårdningarna med en fotfil (hon blev förvånad att jag inte redan hade en).

Nu får jag bara hoppas att både helgens och dagens kroppsbehandlingar har avsedd verkan och att jag snart står rustad inför våra 80 mils löpning.

Nålen tränger in genom huden och böjs mot benet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar