fredag 15 mars 2013

Jakten på lätt fortsätter

I somras skrev jag om disktrasan jag tänkte ha med som handduk. Nu har jag fått höra från olika källor en oro hur det ska uppfattas om jag inte använder en handduk. En del av mig tänker att jag gör som jag vill, om folk har problem med att jag använder en disktrasa ligger det hos dem själva. En annan del tänker att det kan vara schysst att hålla en omsorg om andra. Vi får se om rebellen eller den som håller både mina och andras behov med varsamhet vinner.

Innan jag tänkt klart finns det andra områden där det går att spara betydligt mer vikt. Den lättaste sovsäcken i hemmet vägde drygt 800 gram, så när jag såg Haglöfs lättviktare L.I.M 50 på extrapris häromveckan slog jag till. 300 gram mindre i packningen kommer garanterat vara skönt efter 80 mils löpning.

/Jocke

Haglöfs L.I.M 50 väger endast 511 gram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar