lördag 16 mars 2013

Genrep med ultralöparna

Idag var jag inbjuden på evenemanget "Norrmalm all in", 45 kilometers löpning genom stans centrala delar. Det var ett skönt gäng och bland deltagarna fanns bland annat 24-timmarslöpare och blivande Iron-Man-genomförare. Själv deltog jag i drygt en mil innan jag tog adjö och sprang hem till Hökarängen.

Jag tyckte att det här var ett utmärkt tillfälle att träffa både lite folk som delar intresse av långlöpning och att genomföra mitt eget genrep. Min plan är att springa en dryg halvmara två gånger om dagen nu i helgen. Det skulle väl inte vara något problem tänkte jag, eftersom vårt mål är att springa just en halvmara på morgonen och en på eftermiddagen, när jag och Kay ska genomföra vår pilgrimslöpning i Spanien.

Nu sitter jag här framför datorn efter att ha legat och slumrat i sängen ett par timmar. Gänget ni ser nedan är antagligen fortfarande ute och springer och själv känner jag mig lite ledbruten och bävar inför mina tre kommande etapper. Hur ska det gå? Rapport kommer i morgon kväll.

/Jocke

Deltagarna i "Norrmalm all in" tar en kort rast efter en mil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar