onsdag 13 mars 2013

På träningsfronten mycket nytt


Med dryga månaden kvar tills det stora äventyret har jag för första gången i min träningshistoria bokat in datum för träning. Jag har planerat in sex gympass under en fyraveckorsperiod. Jag kör då bland annat - den enligt olika källor ultimata övningen - marklyft. Har fortfarande lite träningsvärk efter måndagens pass. Utöver gymbesöken tänkte jag köra styrketräning på jobbet tre gånger under samma period.

Jag planerar också att under denna fyraveckorsperiod köra tre intervallpass och tre backpass. Mellan dessa vill jag springa lite längre sträckor. Planen är också att få till ett eller två set med lång, lugn löpning med dubbla pass två dagar på raken - med andra ord fyra halvmaror två dagar på varandra. Allt för att vänja kroppen vid kontinuerligt arbete utan så lång vila mellan varje pass.

Eftersom jag i år även ska genomföra En Svensk Klassiker hoppas jag att vargavintern snart ska ta slut så att jag får plocka fram min racer. Så det ser ut att bli en intensiv period fram tills det är dags att åka iväg.

/Jocke

Backträning vid vattentornet bredvid Högdalstoppen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar