onsdag 6 mars 2013

Sponsorer sökes

För en dryg vecka sedan skickade jag iväg ett mejl till ett gäng leverantörer och tillverkare av sport- och träningsprodukter. Efter några svar med lyckönskningar till vårt äventyr men att de för tillfället inte kunde samarbeta med oss fick jag idag ett positivt besked: Vi har fått spons! Närmare info kommer senare.

Om du som läser denna blogg har något tips eller själv vill tipsa någon kan du använda nedanstående text som jag själv mejlade iväg:


Under tre veckor mellan 22/4-14/5 2013 kommer Joachim Berggren och Kay Rung att springa Camino de Santiago - pilgrimsleden - i norra Spanien. Vi kommer att springa de c:a 80 milen med en halvmara på morgonen och en halvmara på eftermiddagen. Under tiden vi springer och däremellan kommer vi att samtala och filosofera om stort och smått; människans plats i universum, hur vi kan samarbeta och lösa konflikter utan våld, hur vi kan skapa en värld där både vi människor, djuren och naturen kan blomstra.

Innan, under och efter äventyret kommer vi att dokumentera våra strapatser - både motgångar och (förhoppningsvis många fler) medgångar - med text, foton och video i våran blogg Två löpande pilgrimer (http://pilgrimsleden.blogspot.se/).

Vi bär med oss allt själva, så vi kommer vilja ha med oss lätt och minimalistiska utrustning som tål att vara ute i fält några veckor i stöten. Vi undrar om ni vill vara med på vårt äventyr. Kontakta oss om ni vill samarbeta:

Joachim Berggren: joachim@jberggren.se, 070-770 66 21

Kay Rung: kay@friareliv.se, 070-393 39 71


I brist på lämplig bild visar jag mitt nattläger under Öppet Spår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar