tisdag 14 maj 2013

Buen Camino!

Tisdag 14 maj 2013 kl. 15:47. Jag tror vi flyger i svenskt luftrum. Planet ska enligt tidtabell landa om 50 minuter.

I morse gick vi vår sista etapp, 12 kilometer till flygplatsen på drygt två timmar. Det är lite lustigt hur långt det kändes med tanke på det avstånd vi tillryggalagt de senaste veckorna.

Jag är ganska trött efter fyra timmars sömn i natt och det känns skönt att komma hem och uppleva vardag med familj, vänner och arbetskamrater. Här följer några saker som jag inte upplever så ofta i Sverige:

- Språkförbistring
- Lampor med timer som slocknar när jag kissar
- Pilgrimsmiddag
- Vattenkranar som rinner lång stund efter jag satt på dem
- Siesta
- Gaspacho på tetra
- Kranvatten med klorsmak
- Snarkningar på olika språk i sovsalar
- Ägg, ägg, ägg...
- Att gå upp till tio timmar per dag
- "Buen Camino!"
och mycket mer...

Den karaktäristiska snäckan som kantade vår väg till Santiago de Compostela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar