fredag 10 maj 2013

Drömmar och buddhism

Fredag 10 maj 2013 kl. 21:45. Idag har vi gått c:a 24 kilometer och har 51 kilometer kvar att gå på tre dagar. Vi hade velat övernatta i Casanova men härbärget hade inte öppnat och det såg inte ut att finnas varken affärer eller barer så vi gick vidare till Melide. Här hittade vi både härbärge och supermercados.

Vår pilgrimsfärd väcker många tankar om livet. Vi hade ett mål med resan, att springa pilgrimsleden. Under vägen har vi fått välja nya strategier allt eftersom omständigheterna förändrats. Man skulle kunna se det som ett misslyckande, men det går också att se det som att livets resa är oförutsägbart. En av de saker jag tar med mig hem är viljan att leva mina drömmar och att inte leva mitt liv som en sen-buddhist (som Kay säger). Något jag tror kommer hjälpa mig är att inte hålla drömmarna med så fast hand, utan att lätta på tyglarna så att de kan finna nya vägar. Vägar som kommer leda mig till platser jag aldrig drömt om förut.

Två pilgrimer med fisheye-fokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar