lördag 11 maj 2013

Sex and the pilgrimsled

Lördag 11 maj 2013 kl. 12:42. Jag vet inte vad ni får för associationer när ni hör ordet pilgrimsled. Några av mina är medelålders vandrare, spartanskt leverne, sol, regn och skavsår. Denna illusion höll ungefär halva leden ackompanjerad av härbärgen med strikta kvälls- och morgonrutiner, måttligt drickande och haltande pilgrimer.

Men ju närmare vi kommer Santiago de Compostela desto mer utsvävande verkar det bli. Sista natten hade jag svårt att sova på grund av inraglande och hånglande pilgrimer. Inte blev det bättre av att de lämnade rummet. Då skenade fantasierna iväg i väntan på att de skulle komma tillbaka så att jag äntligen skulle kunna få somna in. Efter en halvtimme kom de tillbaka med buller och bång och efter viskande förhandlingar och byte av sängplatser blev det äntligen tyst och jag kunde sova. Jag hoppas nästa härbärge bedrivs med stenhård katolsk disciplin.

Pilgrimernas egen Casanova ett par dagar och några mil från målet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar