onsdag 8 maj 2013

Två ömhetstörstande pilgrimer

Onsdag 8 maj 2013 kl. 10:35. Kay fikar i Laguna de Castilla. Vi har gått brant uppför i drygt sju kilometer, på asfalt, sten och lera. Det regnar precis så mycket att jag behöver ha regnjacka på mig. Det är också så pass varmt att jag svettas under regnkläderna. Det är ett evigt lidande helt enkelt.

Annars tillbringade vi natten på ett mycket trevligt härbärge i Ruitelan. Det förestods av en väldigt varm och trygg man. Trots att han var huvudet kortare än mig utstrålade han en sådan faderlig närvaro att jag bara ville lägga mitt liv i hans händer. Han serverade oss också vandringens godaste pilgrimsmiddag: morotssoppa, sallad med valnötter och pasta med pesto. Nu vidare upp till en av de högsta topparna utmed leden.

Carlos, huvudet kortare än mig, men stor i anden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar