söndag 5 maj 2013

Två spa-nkulerande pilgrimer

Söndag 5 maj 2013 kl. 22:38. Jag fick ingen andra lift till Leon så jag traskade sex kilometer fram och tillbaka till tågstationen i "onödan". Även om jag stod där i fyra timmar är mitt hopp om människans vilja att bidra obruten; fem bilar stannade, men alla skulle köra kortare sträckor och jag ville ha en reträttväg tillbaka till stationen om jag inte fick vidare lift. Det positiva är att smärtan i vänsterfoten inte alls har känts under dagens promenader.

I Leon träffade jag Kay igen och vi lunchade och så blev jag övertalad att checka in på hotell och ta en spabehandling. Kroppen fick lite kalla och varma chocker och nu ligger vi i varsin säng på hotellrummet i och tar igen oss efter en välbehövlig paus från det spartanska pilgrimsträsket. I morgon kör vi på igen, men med ett lugnare tempo.

En lugn kväll och så blev det sovmorgon på det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar