söndag 5 maj 2013

En liftande pilgrim

Söndag 5 maj 2013 kl. 09:03. Det är lustigt hur jag fungerar. När jag väl bestämt mig verkar jag köra till 100%. Först i morse kunde jag sätta ord på vad jag kände igår. Rädsla! Tänk om båda fötterna pajar? Jag som får ut så mycket glädje av att röra på mig. Tänk om jag skulle sabba det för mig under lång tid framöver på grund av en fix idé. Så min tanke var att inte röra mig mer än absolut nödvändigt. Jag var dock tvungen att ta mig till Sahagun utan buss. Jag bestämde mig för att lifta och eftersom det kom så få bilar vandrade jag längs vägen. Jag fick lift av den tredje bilen efter en timme och tio minuter och eftersom tåget till Leon går först 14:22 går jag nog ut till vägen och fortsätter lifta.

Fransmannen och cyklisten Yves som plockade upp en liftande pilgrim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar