onsdag 1 maj 2013

Två linkande pilgrimer

Onsdag 1 maj 2013 kl. 16:53. Efter endast 27 kilometer stannar vi för natten i Castrojeriz. Min fot är svullen och det gör ont när jag går. Första härbärget vi kom till var stängt, det andra var fullt, men det sista fanns det platser kvar på. Det verkar drivas av en stenhård regim. Man får inte gå upp före sju, men då blir man å andra sidan väckt för gemensam frukost kvart över. Ingen mobilanvändning är tillåten och inget ätande i sovsalen. De jobbar som volontärer och man betalar det man vill som donation.

Tänkte skicka ut Kay för att reka restaurang med wifi så jag slipper gå så mycket. Fram till dess ligger foten i högläge insmord med Voltaren. Jag är nöjd och Kay är nöjd som får ta hand om mig.

Sovsal med plats för tjugo uttröttade pilgrimer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar